Rekrutacja do szkół podstawowych
Rekrutacja do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych
na rok szkolny 2021/2022
Terminy postępowania zgłoszeniowego i rekrutacyjnego do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych na rok szkolny 2021/2022
Zgłoszenia do szkół podstawowych dzieci zamieszkałych w obwodzie danej szkoły:
Termin: od 8 marca 2021 r. do 12 marca 2021 r.
Zasady:
Do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej z określonym obwodem dzieci zamieszkałe w tym obwodzie przyjmuje się z urzędu, na podstawie zgłoszenia. Podpisany przez rodziców wniosek zgłoszeniowy należy złożyć w sekretariacie szkoły podstawowej.
Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, które ubiegają się o przyjęcie do szkoły ogólnodostępnej stosują się do zasad określonych powyżej.
Rekrutacja na wolne miejsca kandydatów spoza obwodu danej szkoły:
Termin: od 15 marca 2021 r. do 1 kwietnia 2021 r.
W szkole podstawowej publicznej, z określonym obwodem, kandydaci do klasy pierwszej zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami. W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący.
Maksymalnie kandydat może wskazać 3 szkoły, z których pierwsza określana jest szkołą pierwszego wyboru.
Rodzice kandydata składają podpisany wniosek rekrutacyjny o przyjęcie dziecka do szkoły w szkole pierwszego wyboru.
Wniosek rekrutacyjny można wypełnić:
korzystając ze strony internetowej: https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/chelm (od 08 marca 2021 r.)
w formie papierowej w sekretariacie szkoły podstawowej.
w sprawach rekrutacji poprzez elektroniczny system naboru rodzice mogą skorzystać z pomocy pod numerem telefonu: 071 757 29 29
Postępowanie rekrutacyjne do klasy pierwszej danej szkoły podstawowej, przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
Szczegółowe terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego reguluje:
Zarządzenie nr 942/2021 Prezydenta Miasta Chełm z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów, na rok szkolny 2021/2022 do publicznych przedszkoli oraz klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, a także oddziałów sportowych i oddziałów dwujęzycznych w publicznych szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Chełm
Kryteria wraz z liczbą punktów w postępowaniu rekrutacyjnym dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły do publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Chełm reguluje:
Uchwała nr XXV/283/17 Rady Miasta Chełm z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji wraz z liczbą punktów oraz rodzajów dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Chełm.
Szczegółowe
informacje w Sekretariacie Szkoły:
ul. I Pułku Szwoleżerów
1, 22-100 Chełm,
tel: 82 565 39 29, e-mail:
sekretariat.sp5chelm@interia.pl
Harmonogram rekrutacji | ![]() |
Kandydat-2021-wniosek do szkoly podstawowej | ![]() |
Zgloszenie-obwodowy-2021-22 | ![]() |